Ahad, 1 Mei 2011

Rindu Itu Mencengkam Jiwa



I did my last final examination today. I did well for my Fundamental of Marketing course. :) Then, my friends and i have had our lunch together before went to our hostel. heehe.. Lunch at 5.45 pm. what..?!! heehe.. 



Only then, i went to my room. I'm not feeling well. I call him, he's sleeping. Then, I want to sleep. get rest. He called me back. we talk about something. I feel... I don't know.. I just feel the unnamed feeling. A drop of tears was there. then, hang out.

(nak tukar mood cerita dalam bahasa melayu pulak. haha)

Kawan aku call tak lama lepas tu. Dia ajak keluar. Aku masih rasa tak sedap badan. Tapi kat sini dah tak ada sesiapa pun. Semua dah balik sebab dah habis paper for our final examination. So, aku call dia. Aku tanya patut ke aku keluar? :(

Tersentuh hati aku saat dia mula berkata aku berhak melakukan apa yang aku inginkan. Nada suaranya jelas tergambar tanda tidak hiraukan aku. Mungkin cuma aku yang sensitif dalam soal ini. Tapi hati mana yang tak terjerut rasa saat tubuh badan yang keletihan mahu dibelai dengan lena yang panjang disapa dengan kata seperti itu. Bukan aku nak berfikir yang bukan-bukan. Tapi, dia pernah mengingatkan aku. Saat dia dah tak kesah apa yang aku nak buat, tu bermakna dia dah tak sayangkan aku. :(



Awak, awak tahu tak saya sayang kat awak? Saya bukan nak fikir yang bukan-bukan, tapi kalau itu yang pernah awak cakap kat saya dan itu yang awak luahkan pada saya tadi, apa yang perlu saya rasa..? 
Awak, ni kali pertama saya luahkan kat dalam blog ni tentang perasaan saya kat awak. Kalau awak tak suka saya buat macam ni, saya minta maaf sangat-sangat. Tapi saya tak tahu lagi macam mana nak luahkan perasaan saya kat awak yang boleh buat awak bagi respond kat saya. Saya mesej awak pun, awak susah nak jawab. Ya lah, awak sibu kan.. Saya mesej kat facebook pun, awak tetap tak balas. Saya nak bagi tahu kat awak, tapi... Biarlah.. Awak tahu apa yang awak buat kan..   
Saya tahu awak akan baca semua ni sebab saya kenal awak. Tapi saya pelik, kenapa awak tak nak jawab semula apa yang saya tanya. Kalau awak sibuk, tak sempat nak balas semua mesej saya, saya ada kat sini sentiasa bila awak nak cerita apa-apa kat saya. Walaupun awak kata saya tak nak mendengar bila saya cuba jadi pendengar yang setia, saya tetap ada di sini untuk dengar semua cerita awak setiap hari. 
 Awak, saya rindu kat awak. Saya rindu suasana kita yang ceria dulu. Saya tahu awak penat kerja. Tapi, saya sayang awak. Awak tahu kan..? 


Lepas awak baca entri ni, saya harap sangat awak jadi macam dulu. Esok saya dah nak balik dah. Saya tak nak perjalanan esok penuh dengan duka. Saya nak lalui hidup yang ceria dengan awak macam yang sebelum-sebelum ni. Saya rindu sangat suasana kita yang dulu. Tapi, kalau awak rasa terbeban dengan semua permintaan tu, saya minta maaf. Awak hanya perlu kata awak sibuk. Cukup untuk saya faham segala-galanya. Tapi saya nak awak tahu sampai bila-bila yang saya sayang awak sangat-sangat.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
We're not friends. We're not enemies. We're just strangers, with some memories...

Suka Tak?

Yang Menghidupkan Hidup