Khamis, 12 Januari 2012

KETENTUAN TUHAN

Credit to: doadandzikir.wordpress.com



Orang selalu kata , Jodoh, Rezeki, ajal , maut tu di tangan Tuhan. . . Kita cuma merancang , Tapi Dia yang menentukan segalanya. . .



"Saya kena pergi sekarang . . . Selamat Tinggal . . . "

"Take . . . " tit tit tit tit . . (talian terputus sebelum sempat mengucapkan take care dan selamat jalan)


Lima hari berlalu tanpa sebarang berita . panggilan telefon dari si wanita tiada satu pun yang berjawab . si wanita berasa cukup kecewa dan terus mencari si lelaki . hari terus berlalu tanpa disedari . selepas empat puluh hari , ibu si lelaki menghubungi si wanita memberitahu si lelaki telah meninggal dunia akibat kemalangan jalan raya semasa memandu sebuah lori menuju ke semenanjung timur tanah air . . .


Si wanita terkedu dan hanya mampu terduduk tanpa mampu mengucapkan sebarang kata-kata . . hancur harapan yang telah dijanjikan untuk bersama . . punah segala impian untuk sehidup semati menjadi suami isteri . .

"Sesungguhnya , daripada Allah kita datang dan kepada Allah juga kita dikembalikan . . . :



Dan aku :

Andai "ia" ada untuk kita , maka aku bersyukur kepada-Nya dan menerima dengan hati yang sangat terbuka kerana rasa cintaku kepada Allah . . . Tetapi andai "ia" tiada untuk kita , aku pasrah akan ketentuannya . . . Semoga Dia memberikan aku kekuatan untuk berdiri dan terus melangkah seperti semula . . .kerana tanpamu , siapalah aku . . . *ayat klise*


*MENARI SI LANG SEWAH

Langit itu indah
warna birunya tidak merekah
awan putih berarak - arak
lembut dia bergerak
mengiringi si lang sewah
riang ria menari - nari

tapi langutku di sini sendiri
pandangan kosong terus sepi
masih belum dapat dikongsi
cuma terluah pada tongkat sakti


HAdira Kifly
Arjuna Hati
Bandar Baru Bangi , Selangor
10012012 , 2221



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
We're not friends. We're not enemies. We're just strangers, with some memories...

Suka Tak?

Yang Menghidupkan Hidup