Sabtu, 12 November 2011

MASIH SAMA


Much The Same Survive Album Cover
Credit to :www.freecodesourse.com

Tarikh 11.11.11 . . kata orang , hari ni istimewa. . bagi aku ?
entah . . bila tiba hari ni (semalam) aku jadi lemah sangat . . longlai . . tak ada nyawa . . segalanya masih sama . .dan untuk terus hidup, aku kena survive sendiri dengan apa yang aku ada . . 

tapi macam mana nak penuhi segala keperluan kalau tak ada modal dan akal ? 

macam mana nak hidup kalau nak mencari sesuap nasi pun perlu berdiri di juram yang deras airnya ? sedang aku baru nak belajar berenang . . .

macam mana nak minta simpati pada orang yang sepatutnya penuhi segala keperluan selagi tanggungjawab belum bertukar tangan ? sedangkan dah bertahun tanggungjawab itu dilepaskan dan aku harus berdiri memenuhi segalanya sendiri . . . biar dia selalu membantu , aku jadi malu . . kerana aku masih lagi aku. . 






dan ada suara yang membingitkan keadaan 

yang buat aku jadi bertambah serabut
dengan segala macam kejadian 

yang membuatkan aku seperti 
patah semangat untuk hidup

yang membuat aku merindui segalanya
merindui semua orang 
yang sayang aku

......




"tu lah , kan dah kata terima je pinangan tu dulu. . ko tolak . . orang perempuan ni dok je dapor , beribadat je kat rumah . . rezeki masuk. . ko degil. . nak belajar tinggi - tinggi konon. .huh. . suruh dengar cakap pun tak nak . .belajar tinggi , tapi akal letak kat kaki . .tak tahu dosa bila menderhaka . . suruh khidmat sikit pun tak nak , kalau aku dah mati nanti , semua orang datang merebut kau . . nak kan kau . . bukan aku tak tahu . .sama je macam mak kau . . tahu tak berapa ramai orang dalam dunia ni yang dah sesat ? nama je Islam , tapi perangai macam setan . . sembahyang tonggang tonggek tapi . . .buat perangai macam apa . . "




........
 kau nak mati sangat ke ?
kau dah cukup pahala nak tampung dosa ?
.......


kau kata kau orang beriman . . tapi berimankah engkau kalau itu yang keluar dari mulut kau ? kau menghukum orang lain tanpa usul periksa. . kau dengan seenaknya menentukan syurga , neraka , dosa dan pahala orang lain . . apa gunanya . . ? apa pula hukumnya ? ah , aku bosan mendengar ceramah tak bertauliah kau setiap hari . . . aku rasa macam nak mati . . . 



cuma satu pesan aku , selagi aku mampu , aku akan bertahan . . andai aku dah tak mampu bertahan , dan aku rasa aku perlu pergi dan tak akan kembali . . maka aku akan lakukannya . . 




..... 
dan benarlah kata Hlovate ::
There are times when family are like strangers and strangers are like family .




terima kasih buat Mr. Captain sebab selalu ada . . betul kata awak . . 
we are in the same boat thought in different cabin .

credit to :jenniferrasmussen..myadventures.org




sebab tu saya sayang orang yang sayang saya . . saya hargai orang yang sentiasa hargai saya . . terima kasih atas segalanya , walau tarikh itu akan bertukar lagi . . . 


dan tidak seperti yang kita angankan . . .  



credit to : thedreamytree.com.my



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
We're not friends. We're not enemies. We're just strangers, with some memories...

Suka Tak?

Yang Menghidupkan Hidup