Khamis, 2 Februari 2012

SEMOGA ADA BAHAGIA . . .

Credit to : explodingdog.blogspot.com






Cinta ibarat rama-rama ..
Makin kau kejar , makin ia menghindar ..
Tapi bila kau biarkan ia terbang ..
Ia akan menghampiri disaat kau tak menduga !


Demi Tuhan , fitrah manusia adalah hidup berpasangan . . Perasaan cinta , kasih dan sayang itu tidak pernah luput dari jiwa seorang manusia . . Masih lagi dalam rangkum kesetiaan , aku juga dikurniakan denagn perasaan cinta . . Aku masih di sini bersama Dia yang sangat setia menanti aku menamatkan cita-cita dan impian aku sejak sekian lama . . Dorongan darinya tidak pernah lupa ditujukan buat aku biar jauh mana dia berada , biar sukar mana situasinya , biar lewat mana dia mengucapkannya . . .

Getar di dada ini tidak pernah putus saat aku mendengar ungkapan cinta untukku . . . semakin aku cuba lari dari bayangan cinta dunia , semakin dia datang dengan sekawan rasa sayang yang tidak pernah pudar . . . Aku lari bukan kerana aku benci . . . Aku lari kerana aku mahu ia datang satu waktu nanti pada waktu dan tika yang benar-benar milik kami , seperti yang diminta olehnya tika dugaan itu datang kepadaku . . . semoga getar itu akan terus ada hingga ke akhirnya , Sayang . . .


Ujian Tuhan itu sememangnya mengajar aku untuk lebih yakin melangkah sendiri sebelum tiba waktunya . . dan semoga keadaan ini akan terus berkekalan hingga tiba waktunya . . Sungguh , aku sangat rindu untuk berada di sisinya . . Tapi aku cukup khuatir jika aku dan dia bersama , cintaku kepada DIA juga akan turut luntur . . .

Duhai Tuhan . . .
juka aku jatuh cinta , cintakanlah aku kepada dia yang turut menyintai-MU
agar nanti aku tidak pernah lali menyintai-MU . . .

Duhai Tuhan . . .
Jika aku jatuh cinta , cintakanlah aku pada dia yang menyayangi Rasul-MU
agar nanti aku tidak pernah lalai dari menyayangi Rasul-MU . . .

Duhai Tuhan . . .
Jika nanti aku jatuh cinta , cintakanlah aku pada dia yang mengasihi keluarganya
agar nanti aku tidak pernah lupa dari mengasihi keluargaku . . .

Duhai Tuhan . . .
Jika nanti aku jatuh cinta , cintakanlah aku pada dia yang memuliakan sahabatnya
agar nanti aku tidak pernah gagal untuk memuliakan sahabatku . . .

Duhai Tuhan . . .
Jika nanti aku jatuh cinta , cintakanlah aku pada lelaki yang sentiasa mencari reda-MU
agar nanti aku dibimbing menjadi seorang wanita yang sentiasa mncari reda-MU . . .

Duhai Tuhan . . .
Jika aku jatuh cinta , cintakanlah aku pada seorang lelaki yang bergelar suamiku . . .
agar cintaku padanya tidak melebihi cintaku pada-MU , Ya Allah . . .
agar nanti cintaku tidak terpesong ke landasan nafsu yang penuh curam . . .


Ya Habibi Ya Maulana . . .
Izinkan aku mencintaimu selepas benar-benar menjadi milikmu . . .
Izinkan aku merasai getar seorang isteri kepada suaminya . . .
Izinkan aku menghayati cinta pemberian-Nya di atas garisan yang benar . . .
Izinkan aku merinduimu di sini tanpa mengharap sesuatu yang tidak nyata di ruang legar cakerawala . . .
Izinkan aku terbang ke udara bersamamu , selepas menjadi milikmu nanti , seperti yang kau janjikan dulu dan kini . . .






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
We're not friends. We're not enemies. We're just strangers, with some memories...

Suka Tak?

Yang Menghidupkan Hidup