Khamis, 30 Jun 2011

Hilang Bukti Kisah Cinta

Di mana lagi harus aku mencari
sejalur embun yang menitip kerinduan
catatan kisah duka seorang insan
pada gugusan rindu kehidupan
lembaran-lembaran kisah cinta kurniaan tuhan
yang kita lalui semalam
kenangan yang kita pertahankan
lenyap segalanya dari pandangan
sejarah hanya tinggal kenangan
lalu gugur satu persatu mutiara 
tanpa dapat ditahan...
Dulunya dia terlalu dinantikan kehadirannya
dia diagung-agungkan sentiasa
dulunya terlalu dijaga keperluannya
lalu disimpan segala cerita
buat titipan rindu pada yang setia
datang seorang yang sedang berduka
menggunakan hamparan lembaran yang ada
lalu dipadam segala kisah cinta yang tertera
tanpa terbit sebarang rasa
hilanglah catatan yang terjaga
dibawa hembusan yang mendamai
hilang tanpa jejak yang
dapat dikesan...
 


June 28, 2011. 10:31 AM.


Credit photo to myhotcomments.com

Aku tak tahu mana aku nak mulakan cerita aku kali ni. Segalanya berjalan dengan pantas. Seperti waktu-waktu yang biasa, aku jalankan tugas harian aku bersama rakan-rakan di sekeliling aku. Hari ni, aku bertuah sebab dapat 30 mesej percuma daripada DiGi yang hanya boleh digunakan untuk pengguna-pengguna DiGi juga. Memangdangkan aku ni tak ada ramai sangat kawan yang pakai line DiGi, aku dengan rela hati bagi roomate aku guna handset aku untuk mesej kawan dia yang kebetulan guna DiGi juga. 

Masa dia mesej tu, dia ada nyatakan dia geram kat kawan dia tu. Mesej yang dihantar dan diterima tu katanya dah pun dipadam. Masa tu aku tak kisah lagi sebab aku ingat dia cuma padam mesej kawan dia tu. And time comes around. Aku ambil Sony Ericcson S312 aku yang memang sama pattern dengan handset milik roomate aku. Lepas sent mesej kat Mr. Captain, aku cek "Sent Message" box. Aku terkejut gila siot !

Credit photo to everybodygoesblog.
Aku dah la sayang gila kat mesej-mesej tu. Mau nya tak. Mesej tu semua mesej yang aku sent kat Mr. Captain dan mesej tu jugak adalah mesej ke Facebook which is dedicated to Mr. Captain. And of course, I LOVE THOOSE MESSAGE !!! Aku dah nangis dah malam tu. Tapi aku masih cuba sorokkan kesedihan aku dibalik ketawa yang aku lahirkan tanpa pernah aku meminta. 

On the spot aku called Mr. Captain, tapi dia tengah tak ada mood langsung nak bercakap. semua soalan dan kata-kata aku cuma dijawab dengan perkataan "hm... ye... ok..." sahaja. Aku jadi malas nak bercakap lama-lama sebab aku tak suka bila bercakap dengan orang yang tak nak bagi respond langsung kat aku. Tak lama lepas tu Mr. Captain top up kan aku RM30. Orang dah bagi kredit, tak kan aku nak jadi sombong pulak. So, aku called dia untuk ucapkan terima kasih. Tapi dia masih macam tu juga. Bad mood !

Then, aku update status aku kat Facebook.



First update: Da 3kali sy call awk lpas bbrapa jam sjak ptg td, tapi tiap kali sy call, awk ttap bad mood. Baru kejap td, something bad hpen to me. Sy nangis tp sy still ketawa. Sy nak awk pujuk sy.. ~_~ [via Celcom SMS]


Monday at 10:26pm via Text Message · Privacy: ·  · 


Second update: I'm upside down right now. I cannot stand in the middle of stars or rainbows or even in the dark... Please cheer me up... I want to be happy... ='( [via Celcom SMS]


Monday at 11:09pm via Text Message · Privacy: ·  · 


Lepas dua mesej tu aku hantar, aku called mak aku kat Penang. Asri yang angkat. Dekat sejam juga aku berbual dengan dia sampai aku sendiri tak rasa dah sejam berlalu. Tapi aku tak kesah sangat pasal kredit telefon. Mana taknya, aku dan Asri sama-sama gunakan line DiGi. So, I can call him anytime for free. No charge included. then, the phone called ends up with tears without voices of mine.

Hati aku masih lagi sakit dengan apa yang roommate aku buat. Aku larang dia dari minta maaf kat aku untuk elak aku marah dan kecik hati kat dia. Aku tak nak luka ni jadi lagi parah. Aku palingkan tubuh aku dari dia. Aku called Mr. Captain. Waktu tu barulah dia pujuk aku dengan selembut-lembut suara hingga aku dapat rasakan seluruh kasih yang dia berikan menjalar ke urat saraf aku. Aku menangis lagi. Dia pujuk tanpa jemu. Luka masih belum mampu aku hilangkan dari lubuk jiwa aku. Aku minta dia berbalas mesej dengan aku via Facebook. Aku rindu begitu. Hingga aku sendiri tak sedar, bila aku tertidur meninggalkan mesej Mr. Captain terbiar tanpa jawapan.


Semalam, aku update status Facebook aku lagi. 

Third update: Bagaimana dapat aku kembalikan segala kenangan dan catatan cerita kisah cinta kita berdua yang sering aku pertahankan sejak setahun yang lalu..?

Yesterday at 9:15am via Mobile Web · Privacy: ·  · 






Aku rindu segala catatan au yang hilang. Aku ridu mesej rose yang kerap aku hantar kepada Mr. Captain. Aku rindu membaca semula kisah cinta aku dengan Mr. Captain sejak setahun yang lalu. Aku rindu segala-galanya.

Credit photo to drmuslimah.
Credit photo to edaolala.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
We're not friends. We're not enemies. We're just strangers, with some memories...

Suka Tak?

Yang Menghidupkan Hidup