Rabu, 27 Julai 2011

Piluku Terkedu

Credit to piewahid.blogspot.com
Seharian aku berlari kehadapan
dari sini aku memandang ke kanan
aku nampak kelibat di belakang
lalu aku berpaling ke kiri kehidupan
kerana rindu itu terkumpul di perdu

aku rindu menyambut kasihmu
aku seru namamu tanpa jemu
aku mahu tebarkan bahagiaku
aku mahu kongsikan ceriaku
aku mahi kau tahu tentang rinduku

namun bahasa aku jauh tertinggal di istanaku
suaraku tersekat di situ
saat kau lontarkan amarahmu
mengatakan aku mengganggumu
aku pilu terkedu
lalu melayang roh di jiwaku


Aku berpura-pura bahagia untuk kau dan untuk diri aku sendiri. 

Credit to myrasomething.blogspot.com
Aku sedang bahagia ketika aku memanggil namamu. Kau tahu, aku mahu berikan kau ruang saat kau perlukannya. Ya, salah aku tidak menyeru namamu sejak awal pagi. Tapi aku juga perlukan ruang untuk menyelesaikan semua rutin harianku. Aku ada tugas di sini yang perlu di galas. Aku ada harapan yang kau berikan untuk aku capai di sini. Salah akukah jika aku juga sibuk seperti kau? Jika aku gagal menghubungi kau, mengapa bukan kau yang menghubungi aku?

Aku ingat kata-kata kau yang masih membekas hingga kini. 
*Dah lah sehari tak called. Called masa tengah serabut macam ni!*

Langsung kau putuskan talian di sana. Aku terkedu itu jawapanmu pada ruang yang aku berikan untukmu demi memenuhi tugasmu. Aku terkedu bila bahagia milikku kau robek dengan amarahmu. Aku jadi pilu bila kau tak fahami bahasa rindu milikku. Hilang ceria yang aku pamerkan di awal perbualan dan tenggelam dalam sendu yang berpanjangan.

Maaf, jika aku yang bersalah kerana gagal menghubungi kau. Maaf jika aku gagal menceriakan hidupmu yang penuh badai hari ini. Maaf, aku tak mampu berpura-pura bahagia lagi bila kau yang meragut seluruh bahagia yang aku cipta. 

credit to myrasomething.blogspot.com

Don't ask if I am okey... Just always know that my smiles are not for real... 



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
We're not friends. We're not enemies. We're just strangers, with some memories...

Suka Tak?

Yang Menghidupkan Hidup