Jumaat, 23 November 2012

NIAT HATI TAK NAK BERPISAH, APA DAYA......

credit to: Abang Zul


Sungguh, hati terasa terlalu berat untuk meninggalkan. Jiwa merasa terlalu letih bila membayangkan. Perasaan semakin tak keruan bila itu yang akan terbentang di hadapan. Tapi bila diri harus berpijak di bumi nyata, memang aku harus pergi meninggalkan. Ya, aku perlu pergi saat diri sudah tidak lagi perlu ada di sini. Mungkin, kerana silap aku yang tidak sabar membuat masa jadi singkat. Salah aku, masa masih tetap perlu berlalu.



Dua hari sepenuhnya bersama dia, menghabiskan apa adanya. Menyambut ulang tahun kelahiran yang bakal tiba dengan perbualan sepanjang perjalanan dia ke tempat kerja, melewati malam dan siang bersama-sama, berjaga dan bermata sembab bersama-sama, makan dan minum sekadarnya bersama-sama, dan harus pergi dari pandangan matanya. Ada lagi seminggu sebelum masuk kolej. Serasanya malam ni perlu meninggalkan Pulau Pinang... Tapi hati masih terlalu berat untuk pulang... Ada lagi seminggu...yang akan kosong tak berisi...





Kali terakhir makan nasi lewat pukul satu pagi tadi. Sarapan pagi tadi pukul sebelas dengan hanya dua biji epok-epok. Sekarang menaip entri ini dalam ketar tangan menahan getar di dada sementara menanti si dia menyelesaikan tugasnya. Cuma mengharapkan satu...ingin makan malam bersama dia. Biar sama-sama menahan lapar. Biar sama-sama merasa susah dan sama-sama merasa senang. Biar aku dapat kembali menjejak diri aku yang hilang bila bersama dia. Aku nak rasa bersyukur walaupun cuma dapat habiskan masa bersama, seketika cuma. Kalau boleh, malam ni nak mintak lepak dekat Bagan Ajam. Kalau dia setuju sebelum menghantar aku pulang selepas makan...



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
We're not friends. We're not enemies. We're just strangers, with some memories...

Suka Tak?

Yang Menghidupkan Hidup