Khamis, 10 Januari 2013

Am I Disturbing You?

credit to : cheezburger.com

Facebook update status : 
Jangan persoalkan mengapa air mataku jatuh ke pipi... Kerana aku juga tidak punya jawapan yang pasti...

Facebook comment : 
Abang Long : gilerr
Hadira Kifly : sometimes mmg perlu jadi gila utk lari dari realiti yg menyakitkan.. errkkkk ???
Abang Long: later the reality will chase u to the end of the worl , dont affraid to face it . even it makes u stronger

Then, he text me.. "what make you feel that sis ?" Dan dengan rasa berbuku di dada, empangan air mata pecah juga. Ya, aku sangat-sangat terasa hati sekarang ni. Dengan macam-macam perkara... In the first place, orang yang aku nak bercerita bukan pada kau Long, sebab selama ni pun aku dah tak pernah cerita apa-apa dekat kau... sebab selama ni pun aku cerita pada Mr. Captain je.. Pada mak abah memang tak pun, sebab diorang memang TAK SUKA dengar ALL this nasty things.. But then, he is busy with his activites...duties...and things-i-do-not-know... Maybe Allah memang tak nak aku spill it out pada dia kot walaupun petang tu and most of the time, dia akan spill everything out pada aku...  

But you know what ...? I'm Glad to have you here and there my big bro. Rasanya, dah lama kita tak buat macam ni? Aku spill my feeling out, and kau tolong bagi nasihat percuma.. Last time kita buat  macam ni, aku rasa masa Arwah Afief meninggal dulu kot.. Itu pun kau bukan tahu pun Arwah meninggal... Sebab kalau aku bagi tahu kau pun, kau tak dapat get the picture who on the earth Afief is sebab aku tak pernah cerita dekat kau pun pasal dia.. dan rasanya memang tak ada sesiapa pun tahu cerita tentang dia kot... 

Thanks to God sebab gerakkan hati aku untuk update status di facebook sana.. Ya, semalam sejak benda ni terjadi, aku memang habiskan malam aku menatap dan mentelaah facebook yang di sana. Hari ni pun... Sebab aku rindu diri aku yang dulu...dan semakin rindu bila most of my cousins ambil berat pada aku.. Still panggil aku dengan nama Ayu... berceloteh dengan aku itu dan ini...bla..bla...bla... Tapi kan...betul la kata orang, "Air dicincang tak akan putus", dan "setelah biduk berlalu, kiambang pasti bertaut kembali"... Walaupun lepas ni kau dah tak menetap dekat Batu Pahat dah, biar macam mana hubungan aku dengan kau, aku harap, aku dapat balik my big bro yang akan protect aku macam dulu-dulu

Kau tahu, bila dengar balik lagu Kehilangan - Firman semalam dekat blog Incek H, aku jadi hiba-sehiba-hiba dengan segala kehibaan.. Lepas tu, hari ni... When i was so excited nak cerita something yang  aku rasa memang betul-betul gempak yang memang betul-betul buat si dia interested in the first place sebab itu idaman dia, aku terus jadi hilang mood bila ada something yang berlaku... Along, I just want to talk... sampai aku rasa..patut ke aku tanya dia each time i'm calling him"Am i disturbing you?" atau... "Can I take your turn as a story teller?"... Tapi aku tahu, dia memang tak akan bagi aku peluang untuk itu...sebab aku memang tak akan berkesempatan nak tanya pun.. sebab aku tak tahu macam mana nak start cerita probs aku bila dia dah start cerita probs dia..sebab bila aku nak tanya soalan tu je, there must be something yang dia nak buat atau something yang aku nak buat... 

Dan malam ni dia balik rumah... Bila dia balik rumah, automatically most of the time memang bukan untuk aku...dan aku memang takkan ada peluang pun untuk nak bercakap dengan dia panjang-panjang... Tipu la kalau aku kata aku tak rindu dia. Tapi, ye... aku memang terasa la... bila dia boleh spent all of his time dengan all those things and aku boleh dengar most of his probs tapi dia tak ada masa untuk nak dengar about mine pulak... Dear Captain... I'm sorry... saya dah tak tahan nak simpan rasa ni... (Macam lah Mr. Captain akan baca kan? haha :') dia kan busy update gambar kat facebook je..)  

Ok, aku dah spill it all out dekat Along dan secara rambang dekat sini. So, secara rasminya aku dah tak tahu macam mana aku nak spill dekat sesiapa pun dah apa sebenarnye yang berlaku.. Kalau sesiapa tanya pun, aku dah tak tahu nak cakap apa.. paling koman pun aku cakap tak de apape je... huhu.. dan ni last lagu sedih yang aku nak dengar! Mintak-mintak lepas ni dah tak ada orang dedicate lagu sedih kat aku dah.. huhu... 



ye awak... sampai sekarang saya masih sedih sangat-sangat.......sedih yang teramat sangat..... 





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
We're not friends. We're not enemies. We're just strangers, with some memories...

Suka Tak?

Yang Menghidupkan Hidup

  • Selamat Hari Raya - Dah nak masuk 10 Syawal baru nak wish. Semoga ukhwah antara kita terus berkekalan walaupun sekadar membaca blog post dan melihat gambar di IG. Tahun ni...
    4 hari yang lalu
  • TERPALING CAMPERS - OUTDOOR - Assalammualaikum wbt. So macam tajuk di atas, la ni aku rasa nak kongsi lah sikit benda apa yang paling rancak sekarang dalam hidup aku.. yup, camping la...
    5 bulan yang lalu
  • Tularnya kisah motor Abang Rider disita - Saya turut bersimpati dengan rider Food Panda yang mengalami masalah baru-baru ini kerana motorsikalnya disita oleh pihak berkuasa. Belas ihsan adalah s...
    7 bulan yang lalu
  • Lara Hati - Hujan sepanjang hari ini, dingin sedingin hati. Jauh aku merenung tiap titis air hujan yang turun masihkah ada rindu? Aku sengaja membiarkan Tangan aku bas...
    2 tahun yang lalu
  • 𝐊𝐀𝐋𝐈 𝐏𝐄𝐑𝐓𝐀𝐌𝐀 𝐌𝐄𝐌𝐀𝐍𝐃𝐔 𝐁𝐀𝐒 - Bas yang di dalam cerita ini Lingkungan awal 90an, selepas beberapa waktu abang zul bekerja sebagai pemandu lori yang bermula dari lori 1 tan, kemudian 3...
    3 tahun yang lalu
  • HARMONI yang HILANG - Semalam aku ke kedai ubat Cina membeli sesuatu. Aku cakap MAAF sebab ganggu dia sedang makan. Dia balas MAAF sebab aku nampak dia sedang nikmati makanan se...
    4 tahun yang lalu
  • Kembali - Assalamualaikum wbt. Gementar nak menulis semula. Terlalu lama berhibernasi barangkali. Jika ada yang merindu tulisku, coretku dan anganku. Insha Allah akan...
    5 tahun yang lalu
  • Tips Kurus Dalam Masa 3 Hari - So this really can make everyone get excited sebab nak kurus. I mean for a GIRL Laki macam tak beberapa kisah sangat dengan badan naik kot sebab Anwar tak...
    7 tahun yang lalu
  • First Four - Assalamualaikum dan salam sejahtera. Hari ni, 29 Februari, telah genap 4 tahun untuk menandakan keberadaan blog ini buat pertama kali. 4 tahun. 4 tahun dim...
    8 tahun yang lalu
  • buang sawang sikit.. - wowww....lama tak berblog tetibe hari ni rasa free. tak pe lah mahu mencoret la secubit di sini. rasa kekok pun ada kat umah sendiri ni.. kekangan waktu me...
    8 tahun yang lalu
  • belajar - waktu sedang memakanku cahaya mentari tak lagi datang menyeruak awan tertoreh airnya jatuh membuak buak seperti membisik menyedar ada syukur dalam setiap h...
    10 tahun yang lalu
  • 2013-3 - bila dalam ramai rasa sunyi. rasa tak dihargai. seolah2 tak wujud. tak kira la kat mana pon kau duduk, kau tetap akan rasa nak lari dari situ. tak kisah l...
    11 tahun yang lalu
  • Pesona - Dia,pendiam kurang menonjol dan lebih suka memendam.mengasingkan diri itu kepakaran dia sedang dalam keriuhan pun tidak ada yang sedar akan kewujudan d...
    11 tahun yang lalu
  • DO NOT HATE US (please...) - 18 wheelers Throughout this period , I always wonder why the truck driver was hated by most other drivers, especially cars. Is it because we are drivin...
    13 tahun yang lalu