Khamis, 17 Mei 2012

Geng Muka Buku

Credit to: benzinga.com




Mak : Kamu ni kalau goreng ikan, kunyit jangan banyak-banyak. Nanti jadi pahit, tak sedap.

Aku : Terletak banyak lah mak...kucing tolak. 
(berkata sambil masukkan ikan dalam minyak panas dan terus ke depan...bermuka buku)

Mak : Dah ke depan pulak. Tu sayur tu bila nak masak ? 

Aku : Alaaa... kan dah potong semua tu, kejap lagi lah. Ada lagi sejam setengah nak masuk waktu makan mak kan... Masak sayur lemak labu tu 15 minit je. hehe

Mak : Banyak lah.. Kalau nak main facebook tu, ada je alasan dia. Dah, pergi kedai sana ! Parut kelapa. Mak dah kopek (kupas) kelapa tu.





Aku : Alaaa.. mak ni... Kejap lah... Nak comment kat gambar ni... Cantik tak kucing ni ? 
(sambil tunjuk gambar kucing di laman muka buku)

Mak : Eleh ... (sambil jeling aku ) Dah la.. cepat gi kedai sana. Bukak facebook mak pulak. 

Aku : ( buat muka kelam kejap. lepas tu gelak sekuat hati ) Hahahahaha ! Nak main facebook, lepas tu nak marah orang main facebook pulak.. hehehe.. Mak ni.. 

Mak : Cepat lah !



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



hehehe ... lepas mak balik dari hospital, kalau mak dan aku berdua je yang ada kat rumah...setiap hari inilah perbualan kami yang hampir serupa. Berkisar kisah yang hampir sama. Dan tulang rahang aku dah naik kejang sebab ketawa bila mak asik buat loyar baru dan buruknya.. hehehehe ... heaven kan duduk rumah kalau tiap-tiap hari macam ni.. kerja duk saja. hehehehe  ;)







Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
We're not friends. We're not enemies. We're just strangers, with some memories...

Suka Tak?

Yang Menghidupkan Hidup