Ahad, 6 Mei 2012

KAHWIN .

Credit to : tuudia.com





Married. Kahwin. Rabhi. Verheiratet. Gyeolhon. Kekkon. Semua membawa maksud yang sama. Hm... Dah sampai jodoh, kot. Dah sampai masanya nak ada teman hidup di sisi , kan ? Dan jalan yang terbaik adalah salam tangan Tok Kadi, nikah. Tapi, apa yang aku kata ni, tak bermakna aku yang nak berkahwin... huhuhu ... Aku setakat pergi teman mak ke kenduri kahwin je siang tadi. Adeh, adeh , jangan la cubit aku ! Alaa, kata kawan ... Nak gurau je, takkan tak boleh kot ? huhuhu... Tapi betul lah ... Aku teman mak je. Kawan mak yang kahwin, dapat orang kampung aku dulu. Dulu, suami kawan mak tu sekampung dengan aku. Sekarang ni tak sekampung sebab kitorang dah pindah kampung lain.

Aku dengan mak saja gerak lambat sebab hujan sepanjang hari. Dalam pukul 3 petang baru keluar dari rumah, tu pun masih lagi gerimis mengundang. Sampai kat sana, of course la dah tak ramai orang kan ? Pengantin pun dah nak siap makan dah. Masa nak makan, memang terasa kitorang jadi perhatian. Aku perasan ada lah dua tiga mata yang mencebik kat kitorang. HAHAHA ! Mungkin sebab hari ni aku dan mak pilih nak pakai jubah kot. Sebab tu aku suka pakai jubah tu. So that akan ada yang pandang negative kata dengan ayat tipikal : Budak ni mesti stok-stok duduk rumah, anak mak, stok anak pak aji. Sebab tu dia pakai jubah. Tak sama dengan jiwa steady aku." hehehe . Tahu sebab apa ? Sebab nanti, orang pun takut nak dekat . haha


Tapi senyuman aku pada mak tiba-tiba mati bila ternampak seorang budak satu sekolah dengan aku, dulu. Huhu , mana nak sorok muka ni ? Alamak , tak pe, tak pe... Buat tak tahu je. Buat macam kat majlis ni cuma tinggal aku dan mak je. hehe. Lepas makan je, terus masuk dalam jumpa pengantin. Lepas ambil gambar dengan pengantin sekeping dua (sebab terlupa nak tukar bateri kamera pasal bateri yang ada dah kong, lagi... hehehe), aku dan mak terus je mintak diri nak balik. Buat apa duduk lama-lama kan ? Pengantin pun busy la. Ramai lagi yang pengantin nak layan. Sedara mara pun ramai yang tak balik lagi tu.. Lagi pun, banyak lagi persinggahan selepas ni. er ? hehehe 


Keluar je dari rumah pengantin, belum sempat sarung sandle, terserempak pulak dengan orang tu. Orang tu yang pernah aku tinggalkan dulu. Dia bukan bekas kekasih aku. Cuma dia yang anggap aku kekasih dia masa zaman sekolah dulu. Baru sehari aku kata aku terima dia jadi kawan aku (kawan je tau, bukan couple), terus je dia ajak aku jumpa mak abah dia. Er, gila ke ? Tu yang kena tinggal. ehehe , zaman budak sekolah...gila jahat aku, kan ? huhuhu


Dengan langkah slumber yaya, aku terus je atur langkah nak blah... Tapi aku nampak lah yang muka dia ala-ala pucat lesi tu. huhu. Mak kata, budak frust tu sedara laki (suami) kawan mak ke ? 
---> er , hehehe ... Tak sangka mak pun tahu kisah ni.. hihihi..



Erm, kamu (orang tu). Aku doakan kamu dapat lupakan aku ye. Dah lapan tahun kan ? Supaya kamu dapat orang yang lebih baik dari aku ye. Jangan cari orang yang 'nakal' macam aku, kesian kat kamu nanti.. huhu :P Erm, nanti aku nak naik pelamin, aku pos kad undangan kepada kamu dengan pasangan kamu. Kamu jangan sedih-sedih, okey ? Jumpa lagi lain tahun. hehe


Ni je yang paling comey dari tangan aku. hehe




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
We're not friends. We're not enemies. We're just strangers, with some memories...

Suka Tak?

Yang Menghidupkan Hidup