Ahad, 6 Mei 2012

KAHWIN .

Credit to : tuudia.com





Married. Kahwin. Rabhi. Verheiratet. Gyeolhon. Kekkon. Semua membawa maksud yang sama. Hm... Dah sampai jodoh, kot. Dah sampai masanya nak ada teman hidup di sisi , kan ? Dan jalan yang terbaik adalah salam tangan Tok Kadi, nikah. Tapi, apa yang aku kata ni, tak bermakna aku yang nak berkahwin... huhuhu ... Aku setakat pergi teman mak ke kenduri kahwin je siang tadi. Adeh, adeh , jangan la cubit aku ! Alaa, kata kawan ... Nak gurau je, takkan tak boleh kot ? huhuhu... Tapi betul lah ... Aku teman mak je. Kawan mak yang kahwin, dapat orang kampung aku dulu. Dulu, suami kawan mak tu sekampung dengan aku. Sekarang ni tak sekampung sebab kitorang dah pindah kampung lain.

Aku dengan mak saja gerak lambat sebab hujan sepanjang hari. Dalam pukul 3 petang baru keluar dari rumah, tu pun masih lagi gerimis mengundang. Sampai kat sana, of course la dah tak ramai orang kan ? Pengantin pun dah nak siap makan dah. Masa nak makan, memang terasa kitorang jadi perhatian. Aku perasan ada lah dua tiga mata yang mencebik kat kitorang. HAHAHA ! Mungkin sebab hari ni aku dan mak pilih nak pakai jubah kot. Sebab tu aku suka pakai jubah tu. So that akan ada yang pandang negative kata dengan ayat tipikal : Budak ni mesti stok-stok duduk rumah, anak mak, stok anak pak aji. Sebab tu dia pakai jubah. Tak sama dengan jiwa steady aku." hehehe . Tahu sebab apa ? Sebab nanti, orang pun takut nak dekat . haha


Tapi senyuman aku pada mak tiba-tiba mati bila ternampak seorang budak satu sekolah dengan aku, dulu. Huhu , mana nak sorok muka ni ? Alamak , tak pe, tak pe... Buat tak tahu je. Buat macam kat majlis ni cuma tinggal aku dan mak je. hehe. Lepas makan je, terus masuk dalam jumpa pengantin. Lepas ambil gambar dengan pengantin sekeping dua (sebab terlupa nak tukar bateri kamera pasal bateri yang ada dah kong, lagi... hehehe), aku dan mak terus je mintak diri nak balik. Buat apa duduk lama-lama kan ? Pengantin pun busy la. Ramai lagi yang pengantin nak layan. Sedara mara pun ramai yang tak balik lagi tu.. Lagi pun, banyak lagi persinggahan selepas ni. er ? hehehe 


Keluar je dari rumah pengantin, belum sempat sarung sandle, terserempak pulak dengan orang tu. Orang tu yang pernah aku tinggalkan dulu. Dia bukan bekas kekasih aku. Cuma dia yang anggap aku kekasih dia masa zaman sekolah dulu. Baru sehari aku kata aku terima dia jadi kawan aku (kawan je tau, bukan couple), terus je dia ajak aku jumpa mak abah dia. Er, gila ke ? Tu yang kena tinggal. ehehe , zaman budak sekolah...gila jahat aku, kan ? huhuhu


Dengan langkah slumber yaya, aku terus je atur langkah nak blah... Tapi aku nampak lah yang muka dia ala-ala pucat lesi tu. huhu. Mak kata, budak frust tu sedara laki (suami) kawan mak ke ? 
---> er , hehehe ... Tak sangka mak pun tahu kisah ni.. hihihi..



Erm, kamu (orang tu). Aku doakan kamu dapat lupakan aku ye. Dah lapan tahun kan ? Supaya kamu dapat orang yang lebih baik dari aku ye. Jangan cari orang yang 'nakal' macam aku, kesian kat kamu nanti.. huhu :P Erm, nanti aku nak naik pelamin, aku pos kad undangan kepada kamu dengan pasangan kamu. Kamu jangan sedih-sedih, okey ? Jumpa lagi lain tahun. hehe


Ni je yang paling comey dari tangan aku. hehe




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
We're not friends. We're not enemies. We're just strangers, with some memories...

Suka Tak?

Yang Menghidupkan Hidup

  • Selamat Hari Raya - Dah nak masuk 10 Syawal baru nak wish. Semoga ukhwah antara kita terus berkekalan walaupun sekadar membaca blog post dan melihat gambar di IG. Tahun ni...
    Seminggu yang lalu
  • TERPALING CAMPERS - OUTDOOR - Assalammualaikum wbt. So macam tajuk di atas, la ni aku rasa nak kongsi lah sikit benda apa yang paling rancak sekarang dalam hidup aku.. yup, camping la...
    5 bulan yang lalu
  • Tularnya kisah motor Abang Rider disita - Saya turut bersimpati dengan rider Food Panda yang mengalami masalah baru-baru ini kerana motorsikalnya disita oleh pihak berkuasa. Belas ihsan adalah s...
    7 bulan yang lalu
  • Lara Hati - Hujan sepanjang hari ini, dingin sedingin hati. Jauh aku merenung tiap titis air hujan yang turun masihkah ada rindu? Aku sengaja membiarkan Tangan aku bas...
    2 tahun yang lalu
  • 𝐊𝐀𝐋𝐈 𝐏𝐄𝐑𝐓𝐀𝐌𝐀 𝐌𝐄𝐌𝐀𝐍𝐃𝐔 𝐁𝐀𝐒 - Bas yang di dalam cerita ini Lingkungan awal 90an, selepas beberapa waktu abang zul bekerja sebagai pemandu lori yang bermula dari lori 1 tan, kemudian 3...
    3 tahun yang lalu
  • HARMONI yang HILANG - Semalam aku ke kedai ubat Cina membeli sesuatu. Aku cakap MAAF sebab ganggu dia sedang makan. Dia balas MAAF sebab aku nampak dia sedang nikmati makanan se...
    4 tahun yang lalu
  • Kembali - Assalamualaikum wbt. Gementar nak menulis semula. Terlalu lama berhibernasi barangkali. Jika ada yang merindu tulisku, coretku dan anganku. Insha Allah akan...
    5 tahun yang lalu
  • Tips Kurus Dalam Masa 3 Hari - So this really can make everyone get excited sebab nak kurus. I mean for a GIRL Laki macam tak beberapa kisah sangat dengan badan naik kot sebab Anwar tak...
    7 tahun yang lalu
  • First Four - Assalamualaikum dan salam sejahtera. Hari ni, 29 Februari, telah genap 4 tahun untuk menandakan keberadaan blog ini buat pertama kali. 4 tahun. 4 tahun dim...
    8 tahun yang lalu
  • buang sawang sikit.. - wowww....lama tak berblog tetibe hari ni rasa free. tak pe lah mahu mencoret la secubit di sini. rasa kekok pun ada kat umah sendiri ni.. kekangan waktu me...
    8 tahun yang lalu
  • belajar - waktu sedang memakanku cahaya mentari tak lagi datang menyeruak awan tertoreh airnya jatuh membuak buak seperti membisik menyedar ada syukur dalam setiap h...
    10 tahun yang lalu
  • 2013-3 - bila dalam ramai rasa sunyi. rasa tak dihargai. seolah2 tak wujud. tak kira la kat mana pon kau duduk, kau tetap akan rasa nak lari dari situ. tak kisah l...
    11 tahun yang lalu
  • Pesona - Dia,pendiam kurang menonjol dan lebih suka memendam.mengasingkan diri itu kepakaran dia sedang dalam keriuhan pun tidak ada yang sedar akan kewujudan d...
    11 tahun yang lalu
  • DO NOT HATE US (please...) - 18 wheelers Throughout this period , I always wonder why the truck driver was hated by most other drivers, especially cars. Is it because we are drivin...
    13 tahun yang lalu