Isnin, 4 April 2011

Citrawarna

hehe.. Macam yang aku dah bagi tahu semalam, aku ada ke sebuah kolej atas jemputan ke Program Citrawarna. Pagi tu, ada pertandingan permainan tradisional iaitu congkak, galah panjang, guli dan ting-ting. Untuk memeriahkan majlis, kami dijemput untuk mewakili kolej dalam pertandingan-pertandingan tersebut. Disebabkan pihak kolej dah menyatakan persetujuan untuk menghantar kami sebagai peserta, secara tak langsung, aku turut ada di situ sebagai seorang peserta. :)


Tengok gambar je ya. :)




Maaf, gambar untuk ting-ting dan galah panjang tak ada sebab aku turut serta dalam pertandingan Ting-ting yang dijalankan serentak dengan galah panjang. Terlupa pula masa tu nak minta kawan ambil gambar. hehe..

Boleh tahan lah peserta-peserta pertandingan ting-ting. Dalam banyak-banyak pertandingan permainan, aku rasa ini lah kali pertama aku dapat mengalahkan lelaki. Mana tak nya, aku sorang je perempuan yang berjaya ke peringkat akhir pertandingan yang lawan aku semua lelaki. Yang seronoknya, aku menang tempat yang ketiga. Lagi, kumpulan yang mewakili galah panjang dari kolej kami pun menang tempat ketiga juga. hehe

Seperti yang aku dah bagi tahu, aku dan kawan-kawan yang lain datang ke sini sebab nak mewakilkan kolej dalam pertandingan yang dianjurkan pihak kolej di sana. So, aku dan kawan-kawan yang lain buat sehabis baik hari tu.

Sebelah petang, rehearsal untuk aktiviti sebelah malam pula. Malam tu, ada pertandingan tarian zapin, kurik-kundi dan tarian satu Malaysia. Malam sebelum pertandingan tu, aku dah kena balik ke hostel semula. Maklumlah, pergi sana pun naik train je. heee... 

Sebelum balik hostel, aku sempat ambil gambar peserta tarian dari kolej aku. hm, tengok je lah sendiri ye. Bye! ;)
Persembahan Caklempong

Persiapan peserta

Barisan Penari

:) 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
We're not friends. We're not enemies. We're just strangers, with some memories...

Suka Tak?

Yang Menghidupkan Hidup