Jumaat, 22 April 2011

Hari Bumi



Sejarah Hari Bumi 22 April
Hari Bumi merupakan nama bagi dua sambutan yang berbeza, kedua-duanya diadakan setiap tahun ketika musim bunga di hemisfera utara, dan musim luruh di hemisfera selatan. Hari ini diadakan untuk meningkatkan kesedaran dan penghargaan kepada alam sekitar. Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu juga meraikan Hari Bumi, yang dimulakan oleh John McConnell pada 1969, setiap tahun ketika ekuinoks, iaitu pencerapan global yang diasaskan oleh Gaylord Nelson sebagai pengajar alam sekitar, dan sejak Januari 1970, ia juga dikenali sebagai Hari Bumi, yang diraikan di kebanyakan negara setiap tahun pada 22 April.

Sempena Hari Bumi tahun ni, aku nak ucapkan Selamat Menyambut Hari Bumi. Heehehe.. Bersama-sama lah kita menjaga alam sekitar ye.. heehe.. Untuk tu, aku tengah buat something sempena hari bumi ni. Tapi benda ni ambil masa dalam dua hingga tiga bulan jugak nak siap. So, aku harap korang bersabar ye nak tahu isi hati cerita lanjut dari aku. (Ceh, budget ada je orang nak tahu perkembangan aku! haha)

Happy Earth Day!! :)
tata.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
We're not friends. We're not enemies. We're just strangers, with some memories...

Suka Tak?

Yang Menghidupkan Hidup