Sabtu, 16 April 2011

Lelaplah Mata

Malam dah lama berlalu, tapi mata aku masih tetap segar tak terlena. Berkali dah aku pejamkan mata ni, tapi masih juga tetap terbuka. Kenapa ya, malam ni susah sangat nak tidur? Sebelum terlelap tadi pun, ambil masa yang lama baru terlena. Hm... 


Malam ni, aku masih sendiri. Berada di dalam bilik yang luas, tapi kosong. Sepi tanpa gurau senda dari penghuninya. 
Gurau Senda?
Bagaimana mungkin? Ah, persetankan! Aku dah lali dengan keadaan ni.






Aku pandang kanan.
Aku pandang kiri.
Segalanya masih serupa seperti waktu dulu. 
Waktu aku masih menginjak belasan tahun. Rumah, hotel, hostel, apa bezanya? Bagi aku, semua serupa. Tak ada bezanya. Semua tak berpenghuni. Melainkan aku yang menghuni. 




Mr. google
Mr. Google
Pulau Pinang
Selat Tebrau
Bilik kat rumah yang sepi
Dan sepi tu terus menghambat aku ke mana-mana.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
We're not friends. We're not enemies. We're just strangers, with some memories...

Suka Tak?

Yang Menghidupkan Hidup