Khamis, 21 April 2011

Di Dunia Kampus..!!

Aku dah sampai kat hostel..!!! 
wee,woo,wee,woo.... ehehehe.. 
Seronoknya bila balik dari kampung.. Macam-macam aku buat.. Sampai rumah je, mengadu kat mak sebab lapar. Mak cakap,

"Dah, cepat gi makan. Mak nak ke rumah nyai jap lagi.
 Nak singgah rumah Mak Long dengan rumah Kak Jot. Anak Kak Jot excident hari tu."

Aku terus cakap nak ikut. Ape lagi, makan la apa yang mak masak. phew, mak buat ayam kampung masak ungkep la siot!!! Fulamak!!! aku tabik spring laa... favorite aku tu.. hehe.. tapi sorry la.. tak menyempat nak ambil gambar nak tunjuk kat dunia semua..  


Masa nak ke rumah Mak Long, teringat nak beli pisang salai. Terus ajak mak singgah rumah mak cik nak beli pisang salai. hehe.. Kalau kerja merayap, bagi lah kat aku. Cepat je kaki ni melangkah. hehe.. Pernah tak makan pisang salai? Agak-agak kenal tak pisang salai macam mana? Meh jom aku kenalkan.




Lepas berborak-borak dengan mak cik aku, aku dan mak terus ke rumah Kak Jot. Kat rumah dia aku sempat ambil gambar angsa je. hehehe.. Nak ambil gambar anak sedara aku yang accident tu tak boleh sebab dia malu-malu kucing. Nak ambil gambar tempat dia lagi lah tak boleh, sebab luka kat bahagian dada ke perut. Luka dalam kan, hati dia hancur sikit. tu yang kena jahit semula.. Seram pulak aku bila menengoknya.. phew.. 


Lepas tu aku terus ke rumah Mak Long. Rumah Mak Long tak jauh dengan rumah Kak Jot. Dalam ruang legar yang sama jugak dalam satu lorong.. Mak aku kalau dah dekat rumah mak long, mahu dua tiga jam tak habis berbual. Aku pun ambil la kesempatan. Apa lagi, aku keluar jap ke C.D West. haa... kat mana tu..? 


Nak dijadikan cerita, dulu aku selalu sangat ke sini waktu aku nak kan ketenangan yang aku tak boleh dapat walau kat rumah sekali pun. Hmm, cerita lama. Sampai tempat tu aku bagi nama 'Sky of Heaven'. Sebab tempat tu kat atas tali air. hehe..


Sorry, tak banyak gambar aku boleh ambil sebab mak dah call suruh balik. Nak kena ke rumah nyai pulak. hehe.. Tapi kat rumah nyai, aku tak ada nak ambil gambar ke apa. Rindu sangat kat nyai aku yang sorang ni. Eh, lupa pulak. Nyai tu nenek aku. kami memang panggil Nyai untuk nenek. Arwah atuk dulu pun kami panggil Yai. 

Okey lah, nanti-nanti aku update lagi ye.. Nak out dulu. Nak makan burger Ramly jap. tata.. ;)









Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
We're not friends. We're not enemies. We're just strangers, with some memories...

Suka Tak?

Yang Menghidupkan Hidup

  • Selamat Hari Raya - Dah nak masuk 10 Syawal baru nak wish. Semoga ukhwah antara kita terus berkekalan walaupun sekadar membaca blog post dan melihat gambar di IG. Tahun ni...
    Seminggu yang lalu
  • TERPALING CAMPERS - OUTDOOR - Assalammualaikum wbt. So macam tajuk di atas, la ni aku rasa nak kongsi lah sikit benda apa yang paling rancak sekarang dalam hidup aku.. yup, camping la...
    5 bulan yang lalu
  • Tularnya kisah motor Abang Rider disita - Saya turut bersimpati dengan rider Food Panda yang mengalami masalah baru-baru ini kerana motorsikalnya disita oleh pihak berkuasa. Belas ihsan adalah s...
    7 bulan yang lalu
  • Lara Hati - Hujan sepanjang hari ini, dingin sedingin hati. Jauh aku merenung tiap titis air hujan yang turun masihkah ada rindu? Aku sengaja membiarkan Tangan aku bas...
    2 tahun yang lalu
  • 𝐊𝐀𝐋𝐈 𝐏𝐄𝐑𝐓𝐀𝐌𝐀 𝐌𝐄𝐌𝐀𝐍𝐃𝐔 𝐁𝐀𝐒 - Bas yang di dalam cerita ini Lingkungan awal 90an, selepas beberapa waktu abang zul bekerja sebagai pemandu lori yang bermula dari lori 1 tan, kemudian 3...
    3 tahun yang lalu
  • HARMONI yang HILANG - Semalam aku ke kedai ubat Cina membeli sesuatu. Aku cakap MAAF sebab ganggu dia sedang makan. Dia balas MAAF sebab aku nampak dia sedang nikmati makanan se...
    4 tahun yang lalu
  • Kembali - Assalamualaikum wbt. Gementar nak menulis semula. Terlalu lama berhibernasi barangkali. Jika ada yang merindu tulisku, coretku dan anganku. Insha Allah akan...
    5 tahun yang lalu
  • Tips Kurus Dalam Masa 3 Hari - So this really can make everyone get excited sebab nak kurus. I mean for a GIRL Laki macam tak beberapa kisah sangat dengan badan naik kot sebab Anwar tak...
    7 tahun yang lalu
  • First Four - Assalamualaikum dan salam sejahtera. Hari ni, 29 Februari, telah genap 4 tahun untuk menandakan keberadaan blog ini buat pertama kali. 4 tahun. 4 tahun dim...
    8 tahun yang lalu
  • buang sawang sikit.. - wowww....lama tak berblog tetibe hari ni rasa free. tak pe lah mahu mencoret la secubit di sini. rasa kekok pun ada kat umah sendiri ni.. kekangan waktu me...
    8 tahun yang lalu
  • belajar - waktu sedang memakanku cahaya mentari tak lagi datang menyeruak awan tertoreh airnya jatuh membuak buak seperti membisik menyedar ada syukur dalam setiap h...
    10 tahun yang lalu
  • 2013-3 - bila dalam ramai rasa sunyi. rasa tak dihargai. seolah2 tak wujud. tak kira la kat mana pon kau duduk, kau tetap akan rasa nak lari dari situ. tak kisah l...
    11 tahun yang lalu
  • Pesona - Dia,pendiam kurang menonjol dan lebih suka memendam.mengasingkan diri itu kepakaran dia sedang dalam keriuhan pun tidak ada yang sedar akan kewujudan d...
    11 tahun yang lalu
  • DO NOT HATE US (please...) - 18 wheelers Throughout this period , I always wonder why the truck driver was hated by most other drivers, especially cars. Is it because we are drivin...
    13 tahun yang lalu