Khamis, 23 Ogos 2012

Pandai Bertutur Dalam Bahasa


Credit to: facebook photo




Jay : Kau pandai bertutur dalam bahasa? 

Omey : *Senyum* Pandailah jugak. 

Jay : Kau belajar cakap bahasa dengan siapa? Emak dan ayah tak cakap dalam bahasa pun kan? 

Omey : Belajar dengan arwah embah (Atuk sebelah emak).

Jay : Bila belajarnya? Bukan ke arwah embah dah lama meninggal ?

Omey : Dulu masa kecil lagi, kan arwah embah cakap dalam bahasa je, tu yang pandai cakap dalam bahasa tu.

Jay : Oh, patutlah kamu jadi cucu perempuan kesayangan. *senyum*

Omey : *senyum simpul* 

Indra : Ayu! *Omey dan Jay menoleh*

Omey : Ye?

Jay : Ayu?

Indra : Ye, Ayu... Omey. Omey... Ayu. Kan orang yang sama. Kau tak tahu ke?

Jay : Sejak bila?

Indra : Sejak arwah embah ada.

Jay : Oh, so since now boleh lah Jay panggil Omey... Ayu?

Omey : Ikut suka. Mana-mana pun boleh. *senyum* 





Omey terus menyambung perbualan bersama Atuk Siti dengan bertutur dalam Bahasa Jawa. Nothing much, nothing less. 



"You Create your own universe as you go along." - Winston Churchill



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
We're not friends. We're not enemies. We're just strangers, with some memories...

Suka Tak?

Yang Menghidupkan Hidup