Jumaat, 8 Jun 2012

Kerana Air Coway....

Credit to: zamzam.blogspot.com






Air Coway

Waktu malam minum air sejuk
air dari penapis air Coway sejuk
minum sampai setengah jag sekali teguk
sampai perut kembung macam tenuk
tengah malam mula batuk

kakak dah mula sakit tekak
nak bercakap mulut tak boleh bukak
sebab kakak minum air sejuk banyak-banyak
air sejuk tu sedap, tahu tak ?

HAdira Kifly
Toink Toink Toink
Bandar Baru Bangi
07062012 , 22:41


scene dalam lingkungan jam 8 pagi hingga 9 pagi.
Kelibat dua orang pelajar semester satu keluar dari bilik dan menuju ke cafe. Kemudian  meninggalkan asrama dan bergerak ke kawasan kolej. Lima minit dan sepuluh minit kemudian, seorang demi seorang pelajar lelaki keluar dari bilik di blok lelaki.


Scene sekitar jam 9.30 malam.
Berjalan sendirian di kawasan gelap dari kedai runcit selepas makan malam di kedai mamak Mufah Maju menuju ke arah asrama. Kepala didongak bila terasa ada makhluk berjalan di hadapan. Sekumpulan pelajar-pelajar semester satu berjalan masuk ke asrama dengan diiringi Fasilitator bertugas yang merupakan sahabat sekumpulan dalam tugasan di semester dua dan tiga yang lalu.


Saja aku tanya kat Mat, program start pukul berapa, kan? dan saja-saja aku nak bagitahu fasi tu yang aku nampak ada peserta orientasi tu bangun lambat.. hehehhe... Kata semester baru, kena ragging tu perkara biasa kan ? Alaaa... sekali-sekala, nak jugak aku tunjukkan belang aku sebagai senior korang...  eheheheheeee


Adik-adik... lain kali ikut la peraturan yee... jangan bangun lambat untuk program tu.. ikut la tentatif program.. Kalau jumpa orang macam aku ni, habis la korang kena bahan je senyap-senyap.. ehehehehe

Aku rasa kan, ni semua sebab aku minum air coway sampai setengah jag kot.. tu yang jadi macam tu.. hik hik hik!



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
We're not friends. We're not enemies. We're just strangers, with some memories...

Suka Tak?

Yang Menghidupkan Hidup