Selasa, 3 Julai 2012

Rindu Bayang-Bayang 3

Credit to: gilerkentang.blogspot.com


Rindu kat periuk nasi elektrik aku yang hilang...

Dah lama tak makan maggie yang dimasak campur telur... asik makan maggie remdam dangan air je...
Rindu nak makan roti cecah bake been yang dimasak guna periuk nasi tu...
Rindu nak makan lauk sardin yang ditumis dalam periuk tu...
Rindu nak buat bubur nasi perisa milo guna periuk nasi tu...
Rindu nak makan nasi panas dengan kicap dan bawang goreng yang digoreng guna periuk tu...
Rindu nak celur sayur2 yang dibeli di Giant lepas balik shopping awal-awal bulan (sebab tu je lah pilihan yang aku ada)...
Rindu nak makan sama-sama dengan kawan-kawan yang lain dengan hasil tangan yang dimasak dengan periuk tu...



Sebab terasa nak tukar selera tiba-tiba...
sebab dah selalu sangat makan biskut cecah milo tengah-tengah malam buta gara-gara tak ada periuk nasi nak masak meggie...
sebab dah terasa makan roti cheese kat mamak tu sebenarnya lagi mahal daripada makan nasi lauk sardin yang aku masak sendiri yang memang tu peberet aku...
sebab dah terasa rindu nak ulangi saat-saat jadi budak hostel macam dulu-dulu yang berkongsi kenyang, lapar dan dahaga dengan kawan-kawan yang tahu menghargai aku kat sini...
sebab dah terasa aku terlalu banyak membazir bila beli makanan pagi-tengah hari-petang-malam kat luar...
sebab dah terasa wang yang perlu dibelanjakan adalah lebih banyak dari wang simpanan aku yang tak seberapa untuk cover emergency case...



dan sebab, aku baru je lepas mimpi masak nasi guna periuk tu kat sini...




salah ke kalau aku kata aku nak tukar selera? 

aku tak mintak makan pizza hut...
aku tak mintak makan KFC 24/7...
aku tak mintak makan sushi...
aku tak mintak makan dunkin donut...
aku tak mintak makan kenny rogers roaster...
aku tak mmintak makan Mc Donald...



aku just nak cakap, yang AKU BORING MAKAN MAKANAN ORANG-ORANG KAYA YANG BANYAK DUIT... tu je... TOLONGlah jangan salah faham kata aku tak bersyukur...


BAYANG-BAYANG RINDU 3

gugurkanlah kasihmu
yang utuh di muara rindu
setelah empat musim berlalu
usah kau tercegat di situ
menanti bayang di tampuk rindu
kembali beradu

layang-layang sepi
lepaskanlah gelora hati
baiarkan bayang sendiri
kedap dalam jambangan murni

HAdira Kifly
Arjuna Hati
Bandar Baru Bangi
03072012 , 11:42


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
We're not friends. We're not enemies. We're just strangers, with some memories...

Suka Tak?

Yang Menghidupkan Hidup